משרד הפנים | סיכום פעילות תחום שינוי גבולות וחלוקת הכנסות 2016-2017

144 2016-2017 סיכום פעילות תחום שינוי גבולות וחלוקת הכנסות תהליך הגשת בקשה 1 . הגשת מסמכי בקשה רשות מקומית אשר מעוניינת להגיש בקשה לשינוי גבולות, חלוקת הכנסות, שינוי מעמד מוניציפלי, ואיחוד המפורסם באתר משרד הפנים. הנוהל מגדיר כי על הרשויות 8002/4 רשויות, עובדת על פי חוזר המנכ”ל המקומיות להגיש ארבעה מסמכים בבקשתם: . א תזכיר הבקשה – תזכיר זה מפרט את הפרופיל הרשותי העדכני וכן את מגמת ההתפתחות של הרשות המבקשת. לעיתים, אם השטח המבוקש / חלוקת הכנסות מבוקשת הם מרשות שכנה נמצא בתזכיר השוואה ראשונית בין הרשויות. את הפרטים אשר צריכים להופיע בתזכיר ניתן למצוא בחוזר המנכ”ל המפורסם באתר המשרד ומצורף בלינק הבא. http://www.moin.gov.il/ChozreiMancal/200804_01.pdf . ב מליאת מועצה – פרוטוקול של מליאת מועצה אשר מראה כי ההחלטה להגיש בקשה לשינוי גבולות / חלוקת הכנסות / שינוי מעמד מוניציפלי / איחוד רשויות למשרד הפנים עברה ברוב. . ג הוכחה למשא ומתן – במידה והרשות מבקשת שטח / הכנסות מרשות אחרת יש להראות כי הרשות ביצעה משא ומתן / יידוע של הרשות השכנה בדבר הגשת בקשה למשרד הפנים בעניין זה. מטרת ההוכחה היא לראות שהרשות ממנה מבקשים יודעת ממהלך זה ויכולה להיות מוכנה לקראת דיוני הוועדה. . ד מפת בקשה - המתארת את השטח המבוקש לחלוקת הכנסות / שינוי גבולות- הרשות שולחת בהתאם לנוהל הגשת קבצי מיפוי את השטחים שהיא מבקשת להעביר או לחלוקת הרשות צריכה להשלים את המסמכים ימי עבודה, במידה ואינה משלימה 14 בתוך ימי עבודה נשלחת לרשות התראה לפני סגירה. 14 הרשות מסמכים אלו תוך 22 . העברת המסמכים לכתיבת חוות דעת של המחוז, של מנהל התכנון ושל היועץ הכלכלי של הצוות לאחר השלמת מסמכי הבקשה, הנ”ל עוברים אל המחוז הרלוונטי של משרד הפנים, אל מנהל התכנון ואל היועץ הכלכלי של הצוות. במידה והבקשה הינה חלוקת הכנסות בלבד אין צורך בחוות דעת של מנהל התכנון. על פי חוות הדעת הנ”ל נותן צוות גבולות וחלוקת הכנסות המלצה למנכ”ל משרד הפנים, האם לעלות את הבקשה לדיון בוועדות הגאוגרפיות או לא. 33 . כתיבת חוות דעת למנכ”ל המשרד לאחר עיון בכלל מסמכי הבקשה וחוות הדעת, מגבש צוות גבולות וחלוקת הכנסות מכתב המלצה למנכ”ל האם להעביר את הבקשה לדיון בוועדה הגאוגרפית או האם לסגור את הבקשה. הבקשה צריכה להכיל רקע קצר על הבקשה של הרשות, סקירת מצב כללית, וסקירת חוות הדעת. *במידה ומנכ”ל המשרד החליט שלא להעביר את הבקשה לדיון בוועדה הגאוגרפית באחריות מרכזי הבקשות לשלוח מכתב לרשות אשר מיידע אותה כי בקשתה נדחתה. 44 . הרחבת מנדט הוועדה במידה והוחלט על העברת הבקשה לדיון בוועדה הגאוגרפית יש לכלול את הבקשה במנדט הוועדה. את מנדט הוועדה מנסחים בצוות גבולות וחלוקת הכנסות בשיתוף הלשכה המשפטית. לאחר החתימה על המנדט באחריות מרכזי הבקשות לעדכן את הרשות המקומית שבקשתה עלתה לדיון בוועדה הגאוגרפית. מרגע חתימת המנכ”ל על הרחבת המנדט הבקשה עוברת לטיפול הווועדה הגאוגרפית והיא חוזרת אל המטה רק אחרי פרסום הדו”ח. 55 . דיון בוועדה הגאוגרפית תפעול חלק זה הינו באחראיות רכז הוועדה הגאוגרפית. כלל הגורמים הרלוונטיים לכל סוגיה מזומנים לדיונים מול חברי הוועדה על מנת להשמיע את עמדתם בנוגע לנושא אליו הם קשורים. לאחר ששמעו חברי הוועדה את כל הצדדים, יגבשו את המלצתם. 66 . כתיבת דוח הוועדה לאחר סיום הדיונים יש לכתוב את דוח הוועדה שיכלול תיאור של הבקשה, יציג את כלל העמדות שהופיעו בפני הוועדה ולסיום, מסקנות והמלצות שגובשו במהלך הדיונים. את הדוח מעבירים להתייחסות הרשות ולאחר מיכן מעבירים לחתימת המנכ”ל.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU2MA==